Tästä postauksesta teen sellasen, että laitan tähän 10 juttua, joita varmaankaan suurin osa tän blogin lukijoista ei vielä tiedä Helmistä. Ja taas nää menee taas vähiten kiinnostavimmasta kiinnostavimpaan. Molemmat kuvat siltä ajalta kun Helmi ei vielä ollut meillä.

10.  Helmi vihaa toisia hevosia, varsinkin tammoja.

9. Helmi on syntynyt samana vuonna kun mä eli vuonna 2004.

8. Helmi on voittanu mulla olonsa aikana 25 ruusuketta .

7. Helmi on tuotu Irlannista.

6.Helmi on ollu mulla 2 vuotta, 6 kuukautta ja 29 päivää, eli se tuli 13.5.2015.

5. Oon hypänny Helmillä 115 cm yksittäisenä.

4. Helmillä on kimosyöpä, tosin se on vaan sellanen yksittäinen melanooma hännän alla.

3. Oon tippunu Helmiltä 4 kertaa, kerran maastossa, kaks kertaa kotona ja kerran kisoissa.

2. Helmi on hypänny 135 cm yksittäisenä.

1. Jenna Yrjövuori ja Rosa mäkelä ovat ratsastaneet Helmillä ja kisanneet 100-110 tasolla.

Kuvahaun tulos haulle Golden pearl pony showjumping

Kuvahaun tulos haulle Golden pearl pony showjumping