Tähän luukkuun tulee ratsastusvarustepostaus. Muista varusteista tulee myöhemmin.

 

Suitset:

Helmillä on kolmet suitset, yhdet esteille, yhdet sileelle/maastoon ja yhdet juoksutukseen. Estesuitsissa on kuolaimina kuminivelet tuteilla, koulusuitsissa kolmipalanivel ja juoksutussuitsissa ihan perus nivelet. Muissa suitsissa on englantilainen turpis ilman alaturpista, tosin juoksutussuitsissa ei oo turpista ollenkaan.

 

Satulat:

Sileellä Helmillä on kankaasta tehty satula, jota ei ole tarvinnut sovittaa, koska sen toppauksetkin on niin pehmeetä materiaalia että se muotoutuu Helmin selkään. Tietysti sekä mun äiti että mun täti on kattonu, että se sopii varmasti hyvin. Helmin estesatula on ihan nahkaa, ja se on tehty mulle ja Helmille mittatilauksena, ja sen jälkeen sitä on vielä topattu. 

 

Vyöt:

Koulusatulassa liukueste on vaan varmuuden vuoks. Vöitä mulla on kolme. Musta panssari, tosin tarviin kyllä uuden koska nykysessä on joustot molemmissa päissä, ja ne joustaa kummassakin päässä ihan liikaa. Sen vanhan annan tuntsareille, niinkun muutkin varusteet, joita en enää käytä. Ja sit mulla on musta kouluvyö, ja sit vielä ilmatyynyvyö estesatulaan, joka ei siis oo panssari. Se on sitä varten, jos käyn estesatulalla maastossa/meen puomeja. 

 

Huovat+muut satulatarvikkeet:

Huopia Helmillä on 8, ja niistä estehuopia on 5. Kouluhuopia siis on 3. Muita satulaan tulevia varusteita mulla on liukueste. Käytän sitä molemmissa satuloissa, ja kumpikin sopii tällä Hetkellä ihan hyvin joten käytän sitä lähinnä varmuuden vuoks.

 

Muut jutut:

Lisäks mulla on Helmille 2 ratsastuslointa, paksu ja ohut, ja kaks vilttiä ridaukseen. Sit martsari, joka on siis ruskee ja käytän sitä esteillä. Sit on kahdet korvahuput. Ainiin, sit on myös nahkariimu, jolla ratsastan aina kun meen riimulla.

 

Suojat:

Suojia Helmillä on tosi paljon. Treenisuojat sileelle, jännesuojat esteille ja kisoihin ja sit sellaset jännesuojat, jotka on sitä varten jos jalat on tosi sotkuset, tai jos meen maastoon. Lisäks kahdet putsit.

 

IMG_20171021_133805.jpg

Koulusatula, kouluhuopa ja liukueste.'

 

IMG_20171021_133820.jpg

Treenisuojat.

 

helmi7.jpg