Sori, kun en oo kirjottanu pitkään aikaan. Nyt tulee sit pidempi postaus. Eli alotetaan sillä, et olin koulukisoissa. Menin kahdella ponilla, Helmillä ja Taavilla.  Molemmat ponit meni iha ok. Helmillä ratana oli K.N Special ja Taavilla Sepon intteri 2006. Taavi muutti meille tuntsariks n. 1kk sitten. Tähän asti lähinnä mä oon ratsastanu Taavilla, kun se on vielä vähän raaka. Mut Taavista lisää ens postauksessa, joka tulee ehkä jo tänään. Sit Helmiin. Eli ollaan nyt hypätty kaks kertaa, ja menty jonkun verran puomeja. Helmi on ollu reipas ja iloinen hypätessä. Ollaan tosin hypätty vielä tosi pieniä, eli noin 70 cm:ään asti.

InstagramCapture_ad4d62e7-ed86-4339-8f8a

Tääl meillä on ollu melko kylmää, et lämpötila vaihtelee -5 ja -10 välillä. Helmi on ollu pienessä tarhassa (tossa kuvassa näkyy n. 1/3 Helmin tarhasta.) ja kun on vielä lisäks kylmä niin Helmillä on ollu aika reilusti virtaa. Mä tipuinkin siltä Maastossa, kun olin siellä yksin pimeellä ilman satulaa. En kyl tiedä et oliko se kaikista järkevin ajatus. Kuitenki Helmi näki jonkun eläimen jonka mä näin ihan himmeesti.  Sit mä käänsin Helmin tarkotuksella ja sit se pukitti ja mä tipuin kun ei ollu satulaa.  Pidin ohjista kiinni niin Helmi ei päässy karkuun.  Ei sattunu mut housut kyl likaantu kivasti.  :)

WP_20161107_08_05_17_Pro.jpg

Sori samanlaiset kuvat, mut siis kerron vielä et Helmi klipataan. Sille tehdään jonkunlainen puoliklippaus. Kaulan yläosaan ja jalkoihin säkä pääsän ja suuren osaan selkää jätetään karvaa. Eli puoli- ja loimiclipin väliltä.