On taas menny sen verran pitkä aika edellisestä postauksesta että kerron taas vaan kisojen jälkeisistä jutuista. Eli siis viime perjantaina oli kisat ja ne meni ihan hyvin. 70 cm:n luokassa sain ruusukkeen, tosin arvostelu oli sellanen että kaikki puhtaan tuloksen saaneet ja enimmäisajassa pysyneet palkittiin. 80 cm:n radalla tuli uusinnassa yks kielto, johtuen siitä että tein tiukan tien esteelle enkä kerinny suoristaa Helmiä. Perjantaina menin ilman satulaa kaikki askellajit läpi. Sunnuntaina menimme Helmin kanssa agilityä. Alkuun pujottelimme tötsiä. Se oli jo vanha juttu ja meni hyvin. Onnistu myös niin että mä hyppelin tötsillä ja Helmi käveli vieressä. Lavalle kävelykin oli vanha juttu ja onnistu. Sitte otin pressun ja talutin Helmin sille. Se oli uus juttu mut Helmi meni silti lavalle heti. Maanantaina puomitunti. Alkuun kevennettiin niin että oltiin kaks askelta irti satulasta ja yks askel satulassa. Se ei menny hirveen hyvin. Sitten kevennettiin niin että mentiin vuorotellen satulassa oikeelle ja vasemmalle. Lopuks mentiin puomille ravissa, mentiin se kevyessä istunnassa ja nostettiin laukka. Sekään ei menny hirveen hyvin. Eilen juoksutin Helmiä. Ennen oon juoksuttanu helmiä vaan liinalla ja suitsilla, mutta nyt mulla oli mukana suitset, liina, juoksutusvyö ja sivuohjat. Helmi liikku tosi hyvin.

Palle, joka oli mun ylläpitoshettis toissakesänä tuli tänne. Nyt se toipuu kaviokuumesta, mutta sen jälkeen alan maastakäsitellä sitä. Olen nimittäin sille aivan liian pitkä, olen 150 cm ja palle noin 90 cm. Surullista on se että Luukas-ponimme on huonossa kunnossa. Sen toinen silmä on ollut jo pitkään sokea, mutta nyt toinenkin silmä on sokeutumassa. Jos lääkekuuri ei auta se leikataan ja jos leikkaus ei auta selopetetaan. :,( WP_20160518_16_53_52_Pro.jpg

Siistin Helmin hännän.