Älkää kysykö, mistä tän keksin mut ajattelin tehä tän luukkuun 10 faktaa Helmistä-postauksen.

1. Helmi pelkää raippaa. Helmi siis pelkäs sitä ennen paljonkin. Sillä ei voinu olla minkään pitusta raippaa ikinä. Nyt sillä voi olla jo koulutunneilla normaalin pitunen esteraippa.

2. Helmi on mulla ollessaan ollu vaan kerran saikulla. Joo, mulla on ollu hyvä tuuri. Ja sekin saikku johtu vaan siitä Emilyn potkusta.

3. Helmi on ollu mulla yli 1,5 vuotta. Tarkalleen 1 vosi, 7 kuukautta ja 1 päivä. Helmi tuli siis 13.5.2015.

4. Helmi on hypänny 135 cm. Ei kyllä mun kanssa, mutta yksittäisenä Irlannissa. Irlannissa meni lisäks kotona ratana 120, kisoissa Suomessakin 110.

5. Helmi ei tykkää muista hevosista. Sinänsä toi on aika hämmästyttävää, koska Helmi rakastaa kaikkia ihmisiä yli kaiken.

6. Helmin syntymävuotta ei tiedetä. Arvioitu 2004, eli sama kun mulla. Ihan 100% varmaa tietoa ei oo.

7. Helmi on ehkä ollu "villiponi". Se on ehkä siis eläny elämänsä muutaman ensimmäisen vuoden Irlannin nummilla. Aika todennäköstä sen takia että helmin vanhempia, rotua ja ikää ei tiedetä varmaks.

8. Oon tippunu Helmiltä vaan kolme kertaa. Kisoissa, kotona esteillä ja maastosa.

9. Helmi ei osaa kasvattaa talviturkkia. Helmiä loimitettiin syksyllä aika vähän, mut eihän se nyt talvikarvaa osaa kasvattaa. Aika jännä sinänsä, et Helmi ei kasvata talvikarvaa vaikka se on ollu suomessa jo 6 vuotta.

10. Mä ja Helmi ollaan saatu vaan 3 mitalia ja 8 ruusuketta. Niin se vaan on, tosin ollaan oltu yhessä kisoissa vaan 14 kertaa.

 

WP_20161213_21_16_26_Pro.jpg

Selästä...

 

WP_20161213_21_16_52_Pro.jpg

Maasta.